ב-15 בנובמבר תתפרסם רשימה מקוצרת של המועמדות וב-25 בנובמבר יוכרזו הפיינליסטיות. המכוניות ייבחנו על ידי צוות של 59 שופטים מ-22 מדינות, אשר יעניקו להן ניקוד לפי פרמטרים שונים כגון עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון הנהג ומחיר הקניה.
הרשימה המלאה של המועמדות כוללת:
- אופל גרנדלנד
- אופל פרונטרה
- אודי Q6 אי-טרון
- אלפא רומיאו ג’וניור
- אקספנג G6
- ב.מ.וו X2 / iX2
- דאצ’יה דאסטר
- וולוו EX90
- טויוטה לנד קרוזר
- יונדאי אינסטר
- יונדאי סנטה פה
- לקסוס LBX
- מאזדה CX-80
- מזראטי גראן-טוריזמו
- מזראטי גרקאלה
- מיני קאנטרימן
- מיני קופר SE
- סוזוקי סוויפט
- סיטרואן C3 / e-C3
- סיטרואן C3 איירקרוס
- סמארט 3
- סקודה סופרב
- סקודה קודיאק
- פולסטאר 3
- פולסטאר 4
- פולקסווגן טיגואן
- פולקסווגו פאסאט
- פורד אקספלורר
- פורד טורנאו קורייר
- פורשה מקאן
- פיאט גרנדה פנדה
- קופרה טווסקאן
- קופרה טראמר
- קיה EV3
- רנו 5
- רנו סימביוז
- רנו ראפאל
- BYD סיל
- KGM טורס
- MG3
- MG סייברסטר
כיצד מתבצעת הבחירה?
המכוניות ייבחנו על מגוון רחב של פרמטרים: עיצוב, נוחות, בטיחות, יעילות דלק, ביצועים, שימושיות יומיומית, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון הנהג ומחיר. כל אחד מהשופטים יעניק ניקוד על פי התרשמותו האישית מהקריטריונים הללו.
חשוב לציין כי מספר העיתונאים מכל מדינה נקבע לפי חשיבותה בתעשיית הרכב וגודל השוק בה. לדוגמה, מדינות עם תעשיית רכב חזקה כמו גרמניה ובריטניה שולחות שישה עיתונאים כל אחת, בעוד שמדינות קטנות יותר שולחות נציג אחד בלבד.
קריטריונים להגשת מועמדות
כדי להשתתף בתחרות, על המכוניות להיות זמינות לרכישה עד סוף 2024 לפחות בחמישה שווקים אירופאיים שונים, עם צפי מכירות של לפחות 5,000 יחידות בשנה.
חשיבות התחרות בעולם הרכב
למרות שהשפעת התחרות על גורל הדגמים הצטמצמה בעידן הנוכחי, הזכייה בתואר “מכונית השנה” עדיין מהווה הכרה משמעותית ויכולה להשפיע באופן חיובי על המכירות והמוניטין של הדגם הזוכה.
התחרות השנה צפויה להיות מרתקת במיוחד, עם מגוון רחב של דגמים חדשניים ומעניינים, חלקם כבר זכו לתשומת לב רבה בשוק הרכב העולמי. נמשיך לעקוב ולדווח על ההתפתחויות, בתקווה לראות מי תהיה המנצחת הגדולה של 2025.